PT online,  Webkurser

3 månader för mig- mått och dagsformsbilder efter en månad

Tiden rusar! Över en månad har nu gått av min webkurs 3 månader för mig, där deltagarna får kost och träningsupplägg för att bli sitt allra bästa jag samt jobbar med sin inre hälsa, stress, mental träning, självkänsla osv. Vi får följa Susanne som är en av deltagarna här i bloggen och hon berättar vecka för vecka hur hon mår samt delar med sig av sina resultat.

Såhär säger hon om första månaden:

Jag tycker att det har vart roligt för det mesta, nya recept och nya övningar på gymmet. Jag har sprungit intervaller och även lyckats med milen, minns knappt om jag sprungit så långt sen skolan.

Är egentligen 6 pass i mitt schema varav 1 vilodag men det har blivit 7 pass/veckan, antingen ingen vilodag eller så har jag lyckats få in 2 pass samma dag.
Tävlingsinriktad som jag är vill jag helst av allt inte bomma ett pass en vecka utan möblerar om i schemat för att kunna trycka in ett morgonpass och ett kvällspass samma dag, det hade jag absolut inte gjort annars.
Jag är så stolt över mig själv! jag är van vid träning men jag har aldrig någonsin tyckt att det vart kul med konditionsträning och i synnerhet inte löpning. Men nu ser jag fram emot passen, vill se vad jag klarar av. Det har konstigt nog inte vart konditionen som tagit slut utan mer en ovan kropp men känningar i både ljumske och vader. Nu är jag medveten om att det vart en "uppvärmning" månad 1, jag kan se i mitt program månad 2 att det blir både längre och tuffare, så vi får väl se hur länge jag tycker att det är roligt.

Denna veckan har jag vart trött, jag längtar verkligen efter en hel vilohelg! Det blir ett besök till Stockholm för att träffa familj och då blir det inte mer än promenad och spring efter barn. Det blir heller ingen ordning med middagen på fredag och söndagsmaten i kostschemat men jag tar med mig mitt sunda förnuft och löser det bästa möjliga. 

Utseendemässigt kanske det inte är några större förändringar men jag känner mig i bättre form, både piggare och starkare. Armarna är sen innan ganska smala men det börjar att skymta lite muskler.

Jag är aldrig hungrig och magen mår mycket bättre. Innan var jag svullen i magen 6/7 dagar i veckan, mest troligt för att jag alltid åt när jag var superhungrig men mellanmålen gör susen!
Det är lite mer krävande med måltider dock. Jag kör ofta utan recept, både för att det är roligt men också för att det går snabbast så. Nu är det mycket planering, av mängd råvaror per middag och vilken frukost och mellanmål som ska med till jobbet varje dag. Jag har heller inte ätit så mycket kolhydrater på en månad i mitt vuxna liv. Det har vart bra kolhydrater, både vad gäller ris, bröd och pasta och jag har mer känt en positiv effekt av det.

Men som sagt, jag är stolt över mig själv! Jag är mindre stressad, kanske ökat träningsstressen något men passet i sig har ändå bidragit till ett lugn efteråt. Mer tid med barnen och mindre tid för städ och mina påhittade måsten här hemma.

Startmåtten: 
Midja: 75 cm
Höft: 98 cm
Lår: 50 cm
Arm: 27 cm
Byst: 85 cm
Måtten nu:
Midja = 72 cm
Höft = 98 cm
Lår = 52 cm
Arm = 27 cm
Byst = 87 cm
Större över bysten och mindre midja, så kan man sammanfatta, och eftersom mycket fokus ligger på styrka för överkroppen så känns det logiskt. 
Nu får vi se hur coronaviruset utvecklar sig i samhället, om jag kan träna som vanligt eller tvingas vara mer påhittig på hemmaplan.
Ser fram emot lite ny energi efter en vilohelg, den har jag faktiskt förtjänat!
btf
qrf
3

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *